De Luister-en-Vertel-Tournee

20.1.13

Verkeerd verkeersvoorval deel2: Brief aan twee nette heren



Wat vooraf ging.
Op een zonnige novembermaandagmiddag raak ik betrokken bij een klein en kort verkeersincident. Niet noemenswaardig: het is koud vuur, dus het geeft niet en het komt niet in de krant. Het leidde tot een ontmoeting met achtereenvolgens twee nette heren keurig in pak, een boze automobilist in werkkleren en tenslotte een vestigingsmanager.
Lees: http://ton27.blogspot.nl/2013/01/verkeerd-verkeersvoorval-deel-1.html
Het resulteerde in twee brieven. Hieronder de eerste.



Maandag 12 november 2012
Kantine Taxi Korthout, Tilburg

Brief aan twee nette heren.

Geachte heren,

Zojuist was er iets van een opstootje bij de ingang van het Audi Service centrum aan de Kraaivenstraat in Tilburg. Vier mannen, twee heren in nette pakken en twee in werk- en vrijetijdskleding, in een niet zo geanimeerd gesprek. Opstootje is een te groot voor de woordenwisseling. U bent er zelf bij geweest, ik veronderstel dat u zelf best wel in staat bent de juiste nuancering te gebruiken.

Ik ben me er in het geheel niet van bewust geweest op de weg iets verkeerd te hebben gedaan. Onze centrale zit op de hoek van de Kraaivenstraat en de Zevenheuvelenweg en vanaf de Midden-Brabantweg is het komende vanuit de richting van De Efteling een vaker dan alledaagse manouvre om om rechtsaf de Zevenheuvelenweg, wederom rechtsaf de Kraaivenstraat in te rijden en dan meteen linksaf het terrein van onze centrale op. Niet zelden rijd ik geroutineerd en onnadenkend dit kleine stukje. Zonder de alertheid die bij een vreemde omgeving past.

Als ik u daarbij gehinderd heb, of op het verkeerde been gezet, en daardoor voor u gevaar verorzaakt, dan spijt me dat.

Nu nog begrijp ik niet goed wat er precies is voorgevallen. Al meer dan 20 jaar ben ik taxichauffeur en eerlijk is eerlijk: wij zijn niet altijd een heer in het verkeer. Ook ik bezondig me wel eens aan lomp weggedrag. Te hard rijden, parkeren op de stoep, in een eenrichtingsweg tegen de voorgeschreven rijrichting in rijden, onnodig links rijden, afslaan zonder richting aan te geven. En het erge is: vaak gaat dat zonder me er bewust van te zijn, vooral dat te hard rijden.

Afijn, hoe het ook zij, het is dus heel goed mogelijk dat ik u, of een van u beiden, op de een of andere wijze onder het rijden gehinderd heb, zoonder het te weten.

Alleen ...

Het feit dat er nog een automobilist de moeite nam u te volgen tot uw eindbestemming geeft te denken. Net zoals het gegeven dat deze rijder duidelijk boos op uw rijgedrag was.

Achteraf, ook na deze boze chauffeur gesproken te hebben, is me nog steeds niet duidelijk wat er is gebeurd.

Doet er ook niet toe.

Wat er toe doet is dat het me spijt als ik u gehinderd heb of op het verkeerde been gezet. Maar dat ik me daar niet van bewust ben.

Vriendelijke groet,

ton.

8 Comments:

At 1:56 p.m., Blogger Edward said...

it does some great things for you such as: Eliz Keto regulates your body's internal temperature, cushions and insulates organs, and stores extra energy for you to use later.

 
At 9:38 a.m., Blogger Lara said...

a walk a couple of times a day take Eliz Keto reviews nothing but your time. Of course, it is important to dress appropriately for the weather where you live and walk.

 
At 2:13 p.m., Blogger Edward said...

while constructing your weight loss goals. Keto Jolt Remember your health is the most important thing.Now that you understand fat I am going to show you how to start your complete body fat loss. First of all, set realistic goals,

 
At 2:30 p.m., Blogger Edward said...

A certain amount of fat is essential to Wonder Full Keto keep your body functioning and this is why it is impossible to have zero fat on your body.

 
At 3:50 a.m., Blogger Lara said...

Misleading marketing and other incorrect slim x genie keto information about this special training zone and its implications have caused many people to become confused about how to exercise for optimal fat loss.

 
At 10:02 a.m., Blogger Lara said...

The fact that a higher percentage of fat Control X Keto is burned at lower exercise intensity levels has led to some confusion about what it means to train in the fat burning zone.

 
At 8:37 p.m., Blogger Lara said...

and physical endurance an understandingHappy Birthday Wishes SMS of the process will aid you in your goals for having clarity will refines your abilities.

 
At 7:31 a.m., Blogger Lara said...

The body gets energy in two forms one Mega Keto Diet is sugar and the other is fat, to be burned during your work out and how the body picks and develops that choice will be base on how you breathe during your work out.

 

Een reactie posten

<< Home